woensdag 12 februari 2014

Gezonde smoothie: Beestachtige boerenkool smoothie

Groentesmoothies, zijn heel gezond. Maar niet altijd heel erg lekker. Ik vergeet nooit meer mijn eerste groene smoothie, groen maar dan ook echt heel groen, met alleen  maar groene groenten. Gezond dat wel, maar het kwam letterlijk mijn neus uit.

Toch beginnen we die groene monsters steeds meer te waarderen. Met flink wat fruit erdoor! Door steeds meer groenten en steeds minder fruit toe te voegen, wen je langzaam aan de smaak. Door een groene smoothie te drinken, krijg je op een makkelijke manier voldoende groenten en fruit naar binnen. Groene smoothies zijn zo gezond, omdat de basis van de smoothie bestaat uit groenten. Groene groenten zijn een bron van eiwitten, vitaminen, mineralen en anti-oxidanten. Daarnaast helpen deze stoffen om gifstoffen uit je lichaam af te voeren. Naast dat het gezond is, hebben groene smoothies veel meer voordelen: je gaat je fitter gaat voelen en je huid gaat er beter uit zien en andere vitamines worden sneller opgenomen. Daarnaast krijg je extra groenten binnen, naast het avondeten slurp je ze nu ook naar binnen bij het ontbijt!


Tip: In plaats van vruchtensap kun je ook water toevoegen! 'Echte' groene smoothies worden meestal met water gemaakt.

NODIG (voor 2 grote glazen):
1 handje boerenkool
- 1 kiwi's
- 1 citroen
- 1 handje gojibessen (avondje van te voren laten weken in bakje water)
- 200ml versgeperste sinaasappelsap of water

HOE:
- Als je de smoothies met sinaasappel maakt, pers de sinaasappels eerst samen met het citroentje uit. Je kunt er ook voor kiezen om een half citroentje te gebruiken. De smoothie was wel een beetje zuur. Gooi nu alles in de blender, ook het vocht waarin de gojibessen hebben gezeten. Even blenden en je smoothie is klaar!

Cheers!

Liefs,

Robin en Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen