woensdag 21 oktober 2015

Wat eten we vandaag: Suikervrije hachee met rode kool en appel

Als er één recept is waar ik wel dol op ben, is het wel de hachee van mijn oma! Oh wat ben ik altijd blij als ik bij m'n opa en oma kom en ik de deksel van de pan optil en ontdek dat mijn oma runderlappen aan het braden is. Ook tijdens onze Sugar Challenge mag hachee niet ontbreken en ik vond dit overheerlijke suikervrije recept op de website van Sugar Challenge. Het is geen recept dat je binnen handomdraaai op tafel zet, maar wel een lekker recept dat je de avond van te voren kunt maken (issie nóg lekkerder) of op een zondagmiddag. Naast dat ik rode kool ontzettend lekker vind, is rode kool ook nog eens ontzettend gezond! Rode kool bevat vitamine A, B en C en mineralen zoals koper, ijzer, fosfor en magnesium. Rode kool  heeft daarnaast een positieve werking op de binnenkant (je darmen en bloedsomloop) en je buitenkant (je huid)!




NODIG VOOR DE HACHEE (Voor 4 personen):
- 800 gram runderlappen
- 3 gesnipperde uien
- 3 laurierblaadjes
- 6 kruidnagels
- 2 lepels appelazijn
- 1 rundvleesbouillontablet
- Peper en zout

NODIG VOOR DE RODE KOOL:
- 1 rode kool
- 2 appels
- lepel azijn

HOE MAAK JE DE HACHEE:
- Verwarm roomboter in de pan en braad het vlees aan alle kanten bruin. Snijd ondertussen de uien in ringen en bak deze vervolgens kort met het vlees mee.
- Voeg de laurierblaadjes, vier kruidnagels, het azijn en het bouillonblokje toe. Vul vervolgens de pan met water tot het vlees net onder staat. Roer het goed door en breng het aan de kook. Zet het vuur vervolgens laag en laat het vlees minimaal drie uur sudderen.
- Tip: trek het vlees met een vork uit elkaar voor je de hachee serveert

HOE MAAK JE DE RODE KOOL:
- Snijd de rode kool en was het goed. Schil de appel en snijd in kleine stukjes.
- Kook de rode kool samen met twee kruidnagels, een eetlepel azijn en wat zout in een laagje water. Laat de rode kool in ongeveer 45 minuten zacht gaar stoven.
- Zorg ervoor dat de rode kool ingedikt is tot hij rood en glanzend is.
- Schep de rode kool samen met de hachee op een bord.

Eetsmakelijk!

Liefs,

Robin

Bron rode kool

Geen opmerkingen:

Een reactie posten