zaterdag 28 maart 2015

Lunch: Florida Grapefruit Zalmcrostini

Het leuke van kookworkshops is dat je heel veel inspiratie opdoet. Tijdens de Florida kookworkshop hebben we samen met chefkok Matthijs Vrieze lekkere recepten gemaakt met, uiteraard, de Florida grapefruit. Het is leuk om te ontdekken wat je eigenlijk allemaal kunt maken met de grapefruit, die ik voornamelijk uitlepel. De combinatie van de frisse grapefruit en het zilte van de warme zalm is een heerlijke combinatie.









NODIG (1 persoon):
- 2 sneetjes maisbrood
- 200 gr gerookte zalm
- 1 avocado
- 1/2 rode peper
- 1 Florida grapefruit
- 1 stengels bosui
- 75 gr rucola
- 1 el olijfolie
- peper & zout
- Verse dille

HOE:
- Verwarm de oven voor op 180 graden.
- Schil de grapefruit en snijd het in stukjes. Snijd ook de avocado, bosui en rode peper fijn. Meng alles in een kom.  Voeg een scheut olijfolie toe en maak het op smaak met zout en peper. 
- Leg de broodjes op de bakplaat en beleg ze met de gerookte zalm. Bak de zalmcrostini in ongeveer 10 minuten gaar. 
- Beleg de zalmcrostini met de salsa van grapefruit en rucola. Maak het af met wat verse dille.

Liefs,

Robin

2 opmerkingen:

  1. Dit lijkt mij een verrukkelijk voorgerecht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit lijkt mij een heerlijk gerecht ik ga het van de week proberen zalm heb ik grapefuit heb ik op een paar dingen na die ik dan ga kopen en dan, t lijkt mij heerlijk om dat is eens klaar te maken en ik hoop dat ik ga smullen.Lieverd bedankt voor dit recept, Veel liefs Oma.

      Verwijderen