donderdag 19 november 2015

Review: All-Day Breakfast - Denise Kortlever

Bij het zien van de cover van All-Day Breakfast loopt het water je al in de mond: pannenkoekjes, croissants en yoghurt met verse granola sieren de voorkant. Dat belooft veel goeds! In All-Day Breakfast vind je heerlijke ontbijtgerechten die Denise Kortlever over de hele wereld proefde. De gezonde-ontbijter-zonder-tijd, de romantische ontbijter of voor degene met een hangover kunnen hun hart ophalen met meer dan 80 recepten die je inspireren om 's morgens voor op te staan!

Over de auteur

"Het ontbijt vind ik misschien wel de fijnste maaltijd van de dag. Ik kan me 's avonds laat al verheugen op wat ik de volgende ochtend ga eten. Wordt het romig roerei met avocado? Een snelle kom granola? Of pak ik uit met een flinke stapel pannenkoeken?"

Denise Kortlever is culinair journalist en food trend consulent voor o.a. Delicious en Vogue. Tijdens haar reizen ontdekt ze de lekkerste gerechten, inspirerende foodtrends en fijne adresjes. Op haar blog tlt-thelittlethings.com deelt ze haar belevenissen.The Little Things staat voor kleine dingen die een groot verschil maken. Je vindt er heerlijke, makkelijk maakbare recepten die iets speciaals hebben, culinaire trends en haar favoriete horeca-adressen.

Onbijt voor elk moment!

Het boek is opgedeeld in zes verschillende thema’s waarbij je voor verschillende ontbijtmomenten inspiratie op kunt doen. In het boek vind je de volgende thema's:

Let’s stay in bed

In het hoofdstuk Let’s stay in bed vind je de heerlijkste ontbijtjes op bed. Denk aan pain perdu van suikerbrood met bosvruchtencompote, honingnecatines met dikke oranjebloesem yoghurt of Dutch babies met gemarineerde sinaasappel.

Up & Running

In het thema Up&Running vind je makkelijke ontbijtjes die je van te voren alvast voorbereidt of op de dag zelf in no-time gemaakt zijn. De recepten hebben gemeen dat alles in no time te maken is. Denk aan zelfgemaakte muesli, ontbijtmuffins met yoghurt en frambozen, verschillende soorten smoothies die allemaal zonder sapcentrifuge te maken zijn, yoghurtbowls en bananenbroden.

Lazy weekend brunch

De lekkerste brunch-ideeën om thuis van te genieten vindt je in het hoofdstuk Lazy weekend brunch. Geniet thuis met elkaar van bijvoorbeeld hotcakes met ricotta en lemon curd, kokos-limoenbrood met limoenmascarpone, cheddarbiscuits met bieslook en parmezaan of shashuka met za’atar en snelle labne.

Healthy & Light

Een gezonde start van de dag maak je zeker als je een van de heerlijke ontbijtrecepten maakt uit het hoofdstuk Healthy& Light. Van chia-kokospudding met mangopuree tot verschillende soorten havermout of een smoothie-acaibowl bij het zien van de foto’s loopt het water je letterlijk in je mond! Leuk is dat de recepten helemaal niet veel tijd hoeven te kosten enkel wat voorbereiding.

The day after the night before

Een bonkend hoofd, een dikke tong en ogen die het zonlicht niet kunnen verdragen… Een wilde nacht gehad? In het hoofdstuk The morning after the night before vind je de ultieme katerontbijtjes. Wat dacht je van American Pancakes met gekaramelliseerde banaan en gezouten mapleboter, een twee-kazentosti met gekaramelliseerde ui of donuts uit de oven met Nutellaglazuur. Zelfs aan iedereen die zich voorstelt nooit meer te drinken is gedacht met de Clean slate bowl: quinoa met spinazie, ei en avocado.

Festive mornings

Maak van je ontbijt elke dag een feestje en ja dat kan ook gewoon zomaar. In Festive mornings vind je panecaketaart van haverbloem met vanilleroom en fruit, zalige kaneelbroodjes met beurre noissette of wafels met sinaasappelmascarpone en blauwe bessen.

Breakfast & Brunch spots

Naast de heerlijkste ontbijtrecepten van over de hele wereld vind je in het boek ook de favoriete breakfast & brunch spots van Denise Kortlever in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Kopenhagen, New York, San Francisco, Los Angeles, London en verschillende ketens. Ben je in een van die steden en op zoek naar een (healthy) breakfastspot, dan weet je voortaan waar je heen moet. Leuk! Zeker omdat ik een aantal adresjes nog niet kende.

Conclusie

Wauw, wat een beauty! Wat een heerlijk boek met prachtige foto's waarbij het water in je mond loopt!  Ik kon niet wachten om de recepten te proberen en allemaal zijn ze even lekker! Binnenkort verschijnen de leukste, als ik kan kiezen, op de blog. Dit is een boek die niet mag ontbreken in de kast van een echte ontbijtliefhebber. Of je nou houdt van zoet of hartig, healthy of kilo’s suiker, dit boek laat je kennis maken met de lekkerste ontbijtjes. Ik ben een echte fan. Laat je net zoals ik inspireren door All-Day Breakfast en koop het hieronder!

Liefs,

Robin

Ben je zelf benieuwd geworden naar All-day breakfast? Boek gelijk kopen? Dat kan bij www.bol.com!