woensdag 13 april 2016

Eetdagboek Franceska van FoodByFran

Vandaag het eetdagboek van Francesca, onze vaste gastblogger, van foodbyfran.nl. Francesca Cornelissen is een 25 jarige studente ‘Voeding en Diëtetiek’ uit Arnhem. Schrijven verbindt haar creativiteit aan zowel persoonlijke als aan zakelijke ambities en creëert daarnaast een platform en de kans haar eindeloze interesses te delen. Haar blogs over gezonde voeding en heerlijke vernieuwende recepten bestaan dan ook niet alleen uit een opsomming van ingrediënten, maar beslaan ook een stukje van haar leven. Hoeveel leuker dan een eetdagboek hier op Three Girls One Kitchen kan het dan nog worden?














Francesa

Robin en Naomi vroegen mij een eetdagboek bij te houden de afgelopen week en dat gaf mij de kans om jullie een stukje van mezelf te laten zien. Wat ik eet is heel erg afhankelijk van hoe ik mij voel. Als ik lekker in mijn vel zit, dan gaat mijn voeding ook goed. Gaat het iets minder met me door stress bijvoorbeeld dan is daar toch die craving naar suiker.

Deze week had ik een hele goede week en zelfs on the go heb ik me weten te gedragen binnen mijn voedingskeuze. Dat is dan ook terug te zien op de foto’s. Het was ontzettend leuk om bij te houden wat ik nou precies eet op een dag en nog leuker om mijn passie nog meer te benadrukken. Door mijn maaltijden steeds te fotograferen zoom je namelijk toch nog meer in op je voeding en creëer je echt een momentje, in plaats van dat je het even snel tussendoor naar binnen propt.

Vond je het nou leuk om mijn eetdagboek te lezen? Op instagram kun je dagelijks dit soort posts van mij vinden en wie weet doe je er nog een beetje inspiratie op.

<3

Maandag

MAANDAGOCHTEND:
De ‘delicate crisp rosemary and sea salt’ crackers van wasa blijven mijn favo’tje!


MAANDAGMIDDAG:
Eitjes zijn heel geliefd bij mij. Een omelet geeft je altijd net even de mogelijkheid er een lekkere twist aan te geven. Lekker flink wat kruiden erdoor! Een pannenkoekenpan werkt perfect voor deze dingen!


MAANDAGAVOND:
Ik maakte een improv maaltje aangezien mijn kasten uitpuilen van de potjes en zakjes met voedsel door mijn hamstergedrag. Dit is een heel erg goed gelukte bulgursalade met spinazie, linzen, feta, lente ui, verse tijm en peterselie, boekweitcrisps on top en een simpele citroen vinaigrette. Daarnaast nog even wat broccoli uit de airfryer. Mijn nieuwe verslaving, crispy broccoli! NOM!


MAANDAG SNACK:
De nak’d repen, OMG! Zo lekker!

Dinsdag

DINSDAGOCHTEND:
Ik eet al een tijdje vrij onbewust (toegevoegde) suikervrij. Dit yoghurtje was dus naar mijn smaak, met dit keer wel toegevoegde suikers, net iets te zoet. Lekker, but a tikkie too sweet.

DINSDAGMIDDAG:
Wie zegt dat je havermout niet kunt eten als lunch? Ik doe er standaard wat kaneel door en doe er wat nootjes overheen.


DINSDAGAVOND:
Ik had nog een courgette liggen die op moest dus het idee voor courgetti was al snel geboren. Samen met homemade spinazie-pesto yoghurtsaus, zongedroogde tomaatjes, wasabi-rucola en parmezaanse kaas, was dit een topmaaltje! Recept hiervoor is ook te vinden op FoodbyFran.


Woensdag

ENERGYSHOT:
Als ik geen tijd heb om thuis te ontbijten en ik neem deze mee of heb daar op mijn werk pas tijd voor, neem ik thuis altijd wel even een energyboost. Hiervoor neem ik een shotjuice van 1-2 centimeter ginger en een halve appel. Geeft voor even super veel energie.


WOENSDAGOCHTEND:
Woensdag ontbeet ik in de trein omdat ik Tv-opnames had in Hilversum. Dit heerlijke zomerse yoghurtje houden we er standaard in, want wat is die lekker fris zeg!


WOENSDAG SNACK:
Op de set eet ik een TREK proteïne reep. Deze is echt heerlijk!

Donderdag

DONDERDAGOCHTEND:
Ik maakte dit lekkere havermout ontbijt appeltaartje uit het boek Havermoutje. Heel erg lekker!


DONDERDAGMIDDAG:
Het taartje van vanochtend had mijn buikje zo gevuld dat ik met iets lichters heb geluncht. Een superlekker vers sapje uit mijn juicer met biet, appel, komkommer, citroen, frambozen en gember. Heeel erg genieten!


DONDERDAGAVOND:
Gevulde portobellos! Jaaa! Paddenstoelen en geitenkaas, altijd goed!


DONDERDAG SNACK:
Ik snack nog even een suuuuper lekkere CLIF reep. Vooral deze smaak met witte chocolade, WAUW!

Vrijdag

VRIJDAGOCHTEND:
Ik haalde deze ochtend mijn favo crackertjes weer tevoorschijn en belegde ze met een perfect gekookt eitje, oude kaas met homemade pesto en mijn nieuwe favoriet: hüttenkäse. Daarnaast een heerlijke cappuccino uit mijn geliefde Nespresso apparaat. Heel erg goed de dag beginnen dit!


VRIJDAGMIDDAG:
Ik kreeg het op wonderbaarlijke wijze voor elkaar om een verse kokosnoot perfect te openen. De noot kwam in zijn geheel uit de schil. Winning in life! Ik deed deze in stukjes door mijn yoghurt en giet hier wat zelfgemaakte mangosaus over.

VRIJDAGAVOND:

Ik had haast en moest dus even een super fast maaltje serveren voor mezelf. Zilvervliesrijst met boontjes, nootjes en zelfgemaakte pittige pindasaus. Eigenlijk toch wel heel erg lekker.


VRIJDAG SNACK:
De proteine koekjes van Body&Fit zijn ongelofelijk goed! Ik proef er van elke smaak eentje. Ik kan niet zo goed kiezen.. Haha

Zaterdag

ZATERDAGOCHTEND:
Mijn broertje logeert bij mij dit weekend en we hebben dus heerlijk tosti’s lopen bouwen als brunch. Want ik heb ook eindelijk lekker uit kunnen slapen.


ZATERDAGAVOND:
On saturdays we eat: PIZZAAAAA! Maar dan wel met de low carb, high protein bodem van body&fit. Heerlijk! Fresh tomatensausje en wat veggies bovenop de cheesy bodem en you’re done!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten