vrijdag 8 april 2016

Gezond tussendoortje: Carrot Cake bites

De laatste tijd ben ik helemaal into wortels! Ik rasp ze door mijn havermoutontbijtje, ik neem ze als healthy snack en ik gebruik voor het bakken van mijn gezonde tussendoortjes. Bladerend door het super leuke kookboek van Uitpaulineskeuken kwam ik deze carrot cake bites tegen. Ik heb het recept iets aangepast en er mijn eigen draai aan gegeven. De smaak is echt heerlijk en de bites blijven een beetje chewy aan de binnenkant. De dot yoghurt maakt het helemaal af en geeft de bites een wat romigere smaak. Je kunt de bites een paar dagen bewaren in een trommel of in aluminiumfolie en meenemen als tussendoortje naar je werk of studie.





NODIG: (voor 9 bites):

  • 100 gram speltmeel
  • 50 gram havermoutmeel 
  • 50 gram geraspte wortel
  • 1 tl bakpoeder
  • 1 ei
  • 40 gram kokosolie/roomboter
  • 1 el ahornsiroop
  • 2 tl koekkruiden
  • Griekse yoghurt


HOE:
  • Verwarm de oven voor op 175 graden.
  • Meng alle droge ingrediĆ«nten in een kom.
  • Vermaal de havermout in een blender tot havermeel. 
  • Laat de kokosolie of roomboter smelten in een pannetje. Voeg dit samen met het ei en de ahornsiroop bij het meel.
  • Spatel de geraspte wortel erdoorheen. Laag het deeg een halfuurtje rusten in de koelkast.
  • Bekleed een bakplaat met bakpapier
  • Verdeel met een lepel 9 bolletjes van het deeg over de bakplaat
  • Bak de 'bites' in 20 minuten af. Laat ze even afkoelen op een rooster.
  • Serveer met een flinke lik Griekse Yoghurt. 
  • En met een plukje wortel erop!
  • Geniet ervan!
Benieuwd naar het kookboek van Pauline. Je kunt hem bestellen bij Bol.com.


Liefs,

Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten