donderdag 10 november 2016

Gezond ontbijtje: Applecrumble

Mij kun je echt wakker maken voor een ontbijtje. Nu de dagen weer kouder worden kies ik toch elke dag voor een warm ontbijtje. Favoriet zijn mijn havermoutontbijtjes uit de oven. Zo maakte ik eerder al eens dit haver-appeltaartje uit de oven ontbijtje of deze frambozen-crumble met havermout. Voor dit ontbijtje gebruik ik havervlokken, maar alleen als crumble. De basis van dit recept is heel easy: fruit met wat kaneel en rozijntjes. Dit ontbijtje maak je het beste in een ramekin, een klein potje van glas of porselein, waarin één portie van een gerecht kan worden bereid en geserveerd. De ramekins die wij gebruiken komen van Dille & Kamille (onze favoriete winkel!).





NODIG (voor 1 persoon):
  • 1 kleine appel
  • 25 gram havervlokken
  • 20 gram speltmeel
  • 2 eetlepel (kokos)boter
  • 1 eetlepel honing
  • 10 gram rozijnen
  • 1 theelepel kaneel

HOE:
  • Verwarm de oven voor op 200 graden Celcius.
  • Snijd de appels in stukje en meng de appels met de rozijntjes en het kaneel en verdeel het mengsel over een ramekin.
  • Smelt de (kokos) boter in een pannetje.
  • Meng vervolgens in een kom de havermout, speltmeel, (kokos)boter en honing door elkaar, totdat je een grof kruimelmengsel hebt.
  • Bedek het fruitmengsel met de havermoutkruimels en druk het geheel licht aan.
  • Zet de ramekin in de oven en bak in ongeveer 20 minuten gaar totdat het fruit kookt.
Liefs,

Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten