maandag 27 februari 2017

Foodswap: Forelcupjes van Foodie Marjan

Heel lang geleden hebben we al een keer meegedaan aan een foodswap en het leek mij leuk om weer een keer mee te doen. De foodblog waar ik  dit keer een recept van maak is Foodie Marjan. Voor het maken van een high tea was ik op zoek naar nog een paar leuke hapjes en toen kwam ik deze forelcupjes tegen. De spread is gemaakt van zoete aardappel en pompoen met een Indiaas tintje.

Forel is eigenlijk één van mijn lievelingsvissen. Heerlijk met kruiden uit de oven, door de salade of als een borrelhapje in combinatie met pompoen en zoete aardappel. (Foodie Marjan)

In het recept maak ik gebruik van Garam Masala in plaats van kerrie, een typisch Indiaas specerijenmengsel wat letterlijk 'heet mengsel' betekent en verwarmende kruiden zoals: gember, kaneel en komijn bevat. Het is een super lekker hapje wat ik zeker vaker ga serveren! Ik had best veel van de spread over en deze is ook heerlijk om  als broodbeleg te gebruiken. 


Nodig (voor 15 toastjes):

  • 150 gram zoete aardappel
  • 150 gram pompoen
  • 75 gram gerookte forelfilet
  • 2 theelepels Garam Masala
  • 2 eetlepels Griekse yoghurt
  • Cupjes of toastjes naar keuze (ik gebruikte de crackers van BioToday)
  • zout /peper

HOE:
  • Schil de zoete aardappel en pompoen en snijd in blokjes. Kook de ze in ongeveer 15-20 minuten gaar in een laag water met een snuf zout.
  • Giet af en laat even afkoelen.
  • Prak de pompen en zoete aardappel fijn samen met 2 eetlepels Griekse Yoghurt .
  • Voeg 2 theelepels Garam Masala toe en maak op smaak met zout en peper. Meng goed door elkaar heen. Proef ondertussen of je puree goed op smaak is.
  • Verdeel de puree over de toastjes. Snijd kleine stukjes forelfilet af. Tip: Het staat leuk om niet een stukje forel op het toastje te leggen, maar het door midden te snijden en over elkaar heen te leggen.
  • Garneer met wat verse kruiden.
Liefs,

Robin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten