vrijdag 14 juli 2017

Havermout met banaan, dadels en pindakaas

Als havermout-freaks hebben we vrijwel elke havermout combinatie uitgeprobeerd. Zo staat onze halve ontbijt-recepten-lijst vol met havermout ontbijtjes. Zo maakten we o.a dit heerlijke havermoutjetaartje uit de oven met peer, of deze havermoutcrumble met rood fruit. Tijd voor iets anders met havermout! Ineens heb ik pindakaas ontdekt. Vroeger lustte ik het absoluut niet en vond ik het ook echt ontzettend stinken. Nu ben ik ineens fan! En dan vooral van de pure pindakaas met 100% pinda van de AH. De combinatie van pindakaas en banaan is echt hemels en combineer ik ook weleens op een rijstwafel. Door stukjes dadels aan het havermoutje toe te voegen wordt het een lekker zoet ontbijtje.



NODIG (voor 1 persoon):
  • 40 gram havermout
  • 200 ml amandelmelk
  • 1 theelepel kaneel
  • 1 banaan
  • 3 dadels
  • 1 eetlepel pindakaas

HOE:

  • Giet de amandelmelk in een pannetje en roer de havermout doorheen. Doe de theelepel kaneel door de amandelmelk.
  • Roer de havermout erdoorheen. Zet op een laag vuurtje. Laat zo'n 5 minuten op laag vuur pruttelen tot de havermout de gewenste dikte heeft. 
  • Snijd de dadels in kleine stukjes en de banaan in plakjes.
  • Wanneer de havermout klaar is roer je de stukjes dadel erdoor en de plakjes banaan. Hou at plakjes banaan over ter garnering. 
  • Top het havermoutje af met een theelepel pindakaas. 
Liefs,

Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten