maandag 4 juli 2016

Meatless Monday: Linzencurry met kokosmelk en bloemkool

De laatste tijd ben ik gek op curry's en alhoewel je zelf je curry kunt maken, is kant-en-klare currypasta toch toch wel een beetje handig op drukke (werk)dagen. Gelukkig kun je tegenwoordig steeds meer opties vinden waarbij de currypasta biologisch is en geen toegevoegde smaak- en conserveringsmiddelen bevat. Ik gebruik die van onoff spices. Een biologische kruidenpasta voor penang curry welke mild van smaak is. Het is biologisch, veganistisch, gluten- en lactosevrij. Ook op de ingredientenlijst kan ik niks geks vinden, ja E330, maar dit is 'gewoon'  citroenzuur, waardoor het product langer houdbaar is. Ik vind het in elk geval een fijn product om voor mijn curry te gebruiken! Dit is geen gesponsord artikel, maar gewoon een oprecht fijn product waar ik graag mee kook en ndanks dat ik zelf net zo graag mijn curry in elkaar draai, is dit toch net iets makkelijker!



NODIG (2 personen):
  • 1 zakje biologische currypasta
  • 200 ml kokosmelk
  • 1 stronk bloemkool
  • 400 gram linzen

HOE:

  • Breng de kokosmelk aan de kook. Voeg de currypasta toe en roer tot de geuren vrijkomen.
  • Snijd de bloemkool in kleine roosjes en was goed af. Voeg de bloemkool bij de kokosmelk en stoof met de deksel in ongeveer 15 รก 20 minuten gaar. Roer af en toe door.
  • Laat de linzen uitlekken en voeg bij de bloemkool. Verwarm kort mee.

Liefs,

Robin


Geen opmerkingen:

Een reactie posten