dinsdag 16 augustus 2016

Foodies in Ibiza #01

Yesssss, we zijn er! Ibiza het magische eiland. Niet alleen het eiland van de feesten, maar ook van healthy food, verborgen standjes en schattige authentieke, bijna toeristloze dorpjes. Dat is het Ibiza waar wij deze vakantie naar opzoek gaan. Vanmorgen vroeg zijn we vertrokken en al om 9:00 zetten we voet aan Ibiziaanse bodem. Waar we eigenlijk beloofden om rustig aan te doen, hebben we alweer heel veel gedaan!

Tijdens onze vlucht die echt heel voorspoedig is verlopen (behalve 15,00 bijbetalen voor de koffers), kwamen we in contact met een onwijs leuke man uit Nederland die ons alles heeft verteld over zijn net gerenoveerde finca op Ibiza. Hij was zo enthousiast dat het hem zelfs leuk lijkt al wij een keer een barbecue voor hem regelen in ruil voor een week gratis verblijven in het prachtige pareltje. Hallo?! JA graag. We gaan binnenkort een keertje op bezoek in Sant Juan.  Check de foto's hieronder!

Ons lieve appartementje, inclusief knalpaarse kamer, ligt in St. Jordi. Waar eigenlijk niet zoveel te beleven is, maar waar wel een heel lief wit kerkje staat.

We huren een kamer bij een stel dat nog 2 kamers verhuurt in hun appartement. Ze zijn ontzettend lief en ondanks dat we bijna met handen en voeten moeten communiceren, zijn ze echt heel erg behulpzaam. Het appartement heeft een chill zwembad en een mooie tuin met ligbedden. Ook is er een keuken waar we gebruik van mogen maken.

Nadat we de koffers hadden uitgepakt en een wat luchtiger kloffie hadden aangedaan. Begon de rusteloosheid toe te slaan. Eigenlijk had Robin plechtig aan haar moeder beloofd om de eerste dagen rustig aan te doen, maar een half uur na aankomst in het appartement bevonden we ons alweer langs een snelweg op zoek naar de goedkoopste scooterverhuur die niet te vinden was. De Spanjaarden zijn heel aardig maar met vragen of je van Kaap Verdiƫ komt, lukt het niet echt om de weg te vinden. Gelukkig hebben we Motor Luis uiteindelijk gevonden en hebben we een scooter gehuurd (die overigens 60 km p/u gaat, top!).

Een beetje hongerig besloten we om niet naar Playa d'en Bossa te gaan om aan het strand te relaxen na een paar uur slaap, maar naar Ibiza-stad. We waren eigenlijk op zoek naar een ander tentje, maar dankzij een tip van een local kwamen we bij het organic tentje Locals Only. Yay! Aanrader. Hier aten we een heel lekkere Marrokaanse cous cous salade met geitenkaas en spinazie (beetje weinig geitenkaas zie ik nu) en een bietensalade met geitenkaas en sinaasappelrasp. Was heel lekker en prima te betalen.

Na de lunch gingen we op de scooter naar Talamanca vlakbij Ibiza-stad. Wij vonden dit strand niet zo heel erg boeiend, maar hebben er wel een paar uurtjes van de zon genoten. Yes! We besloten om naar voordat we naar huis gingen nog even langs de supermarkt te gaan om vers fruit en groenten te halen. Robin heeft haar blender mee en dan kunnen we lekker groene smoothies maken.

In de avond aten we bij restaurant La Brasa, echt een super schattig restaurant middenin de oude stad van Ibiza. Je zit hier in een prachtige tuin, vol met lichtjes, bomen en mooi gedekte tafeltjes.

We gingen trouwens op de scooter erheen, heerlijk in het zonnetje!

Bij La Brasa aten we echt ontzettend lekker. We hadden allebei een tartaar van zalm, met een mousse van kaas, mango en een salade met balsamico en vruchten. Wat een heerlijke combinatie was dit zeg! Echt een aanrader. Dit gerecht stond op de ' groene kaart'  met specialiteiten van het restaurant.

Enjoying a lovely dinner <3

Vanmorgen stonden we extra vroeg op om te gaan hardlopen langs het strand en we did it! It was a lovely run! Fitttties! Daarna hebben we nog even yoga gedaan.Wel een beetje jammer, want het is een beetje bewolkt in Ibiza, maar achter de wolken schijnt altijd de zon!

Vandaag weer een nieuwe dag. We gaan naar St. Eularia en haar mooie verborgen strandjes! DOEI!